feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Nasib Orang Baru

Label:

Sebenarnya ini adalah satu luahan perasaan daripada saya sebagai orang yang baru nak berjinak-jinak dengan biz it nie.Sengaja saya postkan di sini supaya nanti bila saya da semakin maju dan faham tentang biz it ni,insyaAllah Ta'ala,doakan saya ye..saya akan review apa yang telah dan pernah saya lalui.

Sampai sekarang pun saya masih pening2 kerbau tentang biz it nie..Sebenarnya saya nak buat biz it yang mana saya nak jual produk2 special dari negeri saya.Tapi disebabkan saya xde modal lagi,so saya fikir la and cari jalan lain yang memungkinkan saya untuk dapat income sampingan tanpa perlu keluar modal.

Masa2 mula2 dulu,saya pening tentang nak buat blog,walaupun sebenarnya mudah je..yang buat saya pening sebab tak tahu nak letak page element/gadget yang mana satu..hehe..Pening nak pilih template untuk blog,pening nak cari konsep blog(maknanya apa yang saya nak sampaikan melalui blog saya tu) and macam2 lagi la..

Tapi syukur alhamdulillah sebab ada banyak e-book yang kita boleh download secara free je..walaupun sebenarnya isinya tak la banyak mana tapi untuk seorang newbie macam saya ni,apa yang ada tu da banyak membantu saya untuk memahami apa yang sebenarnya saya patut buat.

Pengajaran yang saya dapat; bila kita nak involve dengan blogging ke apa ke yang sewaktu dengannya,kita kena jadi diri sendiri.Jangan terikut2 dengan idea orang lain.Sebenarnya dalam it biz ni la kita dapat ekspres diri kita yang sebenar tanpa sekatan dari sesiapa.Tapi kalau kita xde jatidiri yang kuat,kita akan terumbang ambing and sentiasa keliru dengan apa yang kita lakukan.

insyaAllah nanti saya sambung lagi ye..



0 comments:

Catat Ulasan